Miten voimme auttaa ? Kuluttajariidat ja kuluttajansuojalaki Asianajotoimistomme asianajajilla on paljon kokemusta kuluttajien avustamisesta riitatilanteissa elinkeinonharjoittajan ja yksityishenkilön välillä. Näissä tapauksissa kuluttajalla voi olla erimielisyys elinkeinonharjoittajan tai yrityksen kanssa kulutushyödykkeen, tavaran tai palvelun laadusta, palveluksesta tai tuotteesta annetuista tiedoista tai muista sopimukseen liittyvistä yksityiskohdista. Kuluttajan ja elinkeinonharjoittajan välistä sopimussuhdetta sääntelee kuluttajansuojalaki. Kuluttajansuojaan liittyviä säännöksiä on myös monissa erityislaeissa mm. tuotevastuulaissa ja kiinteistönvälityslaissa. Riitatilanteet voivat liittyä kiinteistönvälityspalveluun, auton tai muun tavaran hankkimiseen, vakuutuksiin tai pankkipalveluihin sekä vaikkapa rakennusurakointiin. Lisäksi kuluttajansuojaan liittyviä riitaisuuksia voi syntyä kiinteistö- ja asuntokaupoissa. Kuluttajansuojaan liittyviä käsitteitä ovat mm. kuluttajapalvelus, kulutushyödyke ja kuluttajaluotto. Yleensä näillä tarkoitetaan kuluttajan elinkeinonharjoittajan välisiä oikeustoimia. Me voimme auttaa asiakkaitamme kuluttajansuojaan liittyvissä asioissa. Eteen tulevia ongelmatilanteita voivat olla mm. pieleen mennyt remontti, erimielisyys korjauslaskusta tai oikeanlaisen tuotteen toimittamisessa. Myös tuotteen tai palvelun laatu voi aiheuttaa erimielisyyksiä. Asianajotoimistomme pystyy neuvomaan mikä on oikea tapa toimia ja mihin asiassa pitää vedota, jos yritys kieltäytyy toimittamasta oikeanlaista tuotetta, ei suostu korjaamaan virheitään taikka aiheuttamaansa vahinkoa. Kuluttajatilanteisiin on yleensä mahdollisuus käyttää kotivakuutuksen oikeusturvaetua. Myös valtion oikeusapu voi olla käytettävissä jos asia etenee tuomioistuimeen. Kuluttajalla on usein mahdollisuus viedä riita joko kuluttajariitalautakunnassa käsiteltäväksi tai sitten valintansa mukaan käräjäoikeuteen. Asianajajan puoleen kannattaa kääntyä heti, jos asia ei vapaaehtoisin neuvotteluin etene jotta voimme arvioida miten asiassa kannattaa edetä. Asianajotoimistomme kykenee arvioimaan millainen riski asian eteenpäin viemisessä on, ja mitä asiassa kannattaa vaatia. Käänny puoleemme kaikissa kuluttaja-asioissa. Lue lisää Toivomme, että voimme auttaa asiassasi. Ota yhteyttä kysyäksesi neuvoa, arviota juttuusi tai muuten vain. Puhelimessa tai sähköpostilla tapahtuva alkuneuvonta on maksuton.
Kerro juttuusi liittyvät asiat mahdollisimman tiiviisti Pakolliset kentät merkitty
Kuluttajansuoja
Lisätietoja
Lähetä meille viestiä
Ruoholahdenranta 1 E, 2. krs
FI-00180 Helsinki
Puhelin (09) 3157 6852
Yleiset sopimusehdot (toimeksiannon sopimusehdot)